CSS Image Button Css3Menu.com


Ons – geadopteerde – motto: Adopt, adept and improve (John Cleese in Monty Python – "Bank robber")

U bent hier nu helaas wat te laat voor een opdracht.
Want we zijn gestopt met filmen en monteren.

  In deze site 
Zoekveld laden ...
KVPM videoproducties

Wat voor soort videoproducties kunt u ons bijvoorbeeld laten maken?
– Teveel om op te noemen. Maar hier toch een paar voorbeelden

Sollicitatievideo

Meteen goed in beeld

Vergroot uw kans bij uw sollicitatie! Door meteen vanaf de start letterlijk in beeld te zijn. En – voorlopig nog – origineel.

Laat in uw sollicitatievideo uw positieve karaktereigenschappen concreet zien. En laat daarover ook bekenden – bij voorkeur drie – kort wat positiefs zeggen.

En maak uw sollicitatievideo niet té specifiek. Want dan moet u voor iedere sollicitatie een nieuwe laten maken. Hebben wij op zich natuurlijk geen bezwaar tegen. Maar het maakt het voor u wel onnodig duur.

U kúnt hem natuurlijk goedkoop* zelf maken. Met uw webcam, of zo. Als u uw sollicitatievideo professioneel laat maken kóst dat natuurlijk geld. Maar dat verdient u toch zo terug, met uw nieuwe baan #spieringkabeljauw :-)

En u wilt met uw sollicitatievideo vast professioneel overkomen. Niet amateuristisch of middelmatig.

Dat begint met een professionele video. Want het is echt een vak is om iemand goed, enthousiast en overtuigend in beeld te brengen. Vereist techniek.

Promotievideo's

Bedrijfsvideo

Promotie Vereniging Eigen HuisU laat hiermee duidelijk zien wat u(w organisatie) doet.

Vaak op uw website. Of bij een bezoek aan uw – potentiële – klant.

Maar bijvoorbeeld ook aan mensen die uw organisatie bezoeken. Vóór een rondleiding of iets dergelijks.

Voordeel is dat uw kijker een goed beeld krijgt van – en vertrouwen in – uw organisatie.

En, bij een bedrijfsbezoek: voordat de rondleiding begint weet waar hij op moet letten. Maar ook kunt u er zaken in kwijt die tijdens de rondleiding niet aan de orde kunnen komen.

Hij lokt ook – gewenste – vragen uit. Waarop u zich kunt voorbereiden! Teasen, heet dat.

Productvideo

Promotie product fietsDie toont de mogelijkheden van uw product. U vertoont hem bijvoorbeeld op uw website, in winkels of zendt hem naar klanten.

Ook een gebruiksaanwijzing op dvd (bijv. bij een zelfbouw meubel) plaatsen wij in deze categorie.

Voordeel is dat u uw kijker zeer nadrukkelijk op uw product wijst en de mogelijkheden daarvan uitlegt.

'Gebruiksaanwijzing video's' voorkomen het gemartel met voor uw klant onduidelijke bouwtekeningen e.d. (Denk bijv. aan Youp van het Hek met zijn Ikea-bed!) U laat direct zien hoe het moet.

Beursvideo

Beursvideo TSGOp een beurs kijkt men gemiddeld zo'n 20-40 seconden naar een video. Dat is onderzocht. Dus moet de video daarop zijn aangepast.

Uiteraard loopt men vaker langs uw stand. Dus 40 seconden is op zich niet genoeg. Maar vaak is een video van zo'n drie minuten al ruim voldoende.

Een andere speciale eigenschap van deze videoproductie is dat hij vaak zonder geluid draait. Want u wordt niet echt vrolijk als u in uw beursstand stééds om de zoveel minuten hetzelfde geluid moet aanhoren. Om over uw stand- buren maar te zwijgen.

Voordeel is de aandacht van de kijker op uw stand. En dat die kijker in korte tijd indringend informatie krijgt over wat u goed kunt.

Tv commercial

TV commercial Glasbedrijf de JongeTv-commercials duren meestal zo'n 20 tot 30 seconden – eventueel met een follow-up van zo'n 5 tot 10 seconden. Ze gaan de lucht in resp. de kabel op.

Ze hebben dus een groot kijkerspotentieel, waarmee in principe geen terugkoppeling aanwezig is.

Tip! Commercials voor de regionale of lokale tv zijn goedkoper dan u waarschijnlijk denkt. Zowel wat productie- als wat uitzendkosten betreft.

Voorbeelden van door ons gemaakte commercials vindt u hier. En hier staat hoe wij die het liefst voor u maken.

Voordeel is de grote verspreiding er van. Zodat velen positief op U geattendeerd worden.

Stand-upper

Stand-upper VVDTip! Specifiek bedoeld als video voor uw website. Op die site legt u vaak in tekst uit waarom klanten het best bij u kunnen komen.

Maar zeker op internet worden die teksten vaak geheel of gedeeltelijk overgeslagen. "Zal wel."

In een stand-upper vertelt u dat verhaal gewoon kort. Bijvoorbeeld in een interview-vorm.

En dat blijkt uw bezoeker in praktijk wél vaak geheel te bekijken. En dus te beluisteren.

Voordeel: zo kunt u uw hele verhaal dus wél overbrengen.

Hier vindt u zes voorbeelden. En hier vindt u nog een.

Wacht(ruimte)video

Wachtruimte video TSGU laat zo´n video bijvoorbeeld in uw wachtkamer, boven uw balie, kassa enzovoort zien.

Voordeel: uw klant heeft wat te kijken als hij moet wachten. Daarbij doet hij meteen nuttige informatie over uw bedrijf, producten enzovoort op.

En u hebt meteen handig een aanknopingspunt voor een gesprek, wanneer de klant aan de beurt is.

Congresvideo

Workshop video Provincie OverijsselLaat op uw congres of symposium kort de mening van een aantal relevante mensen horen en zien. Per onderdeel. 'Tegen elkaar in gesneden', zoals dat heet. U vindt er hier een voorbeeld van.

Voordeel is dat er in korte tijd een aantal relevante opvattingen direct met elkaar kan worden vergeleken. Waardoor een beter afgewogen oordeel ontstaat.

Reportage

Algemeen

Reportage De Spiegel in aanbouwHier valt van alles onder. Van videoproducties voor tv (journaal, actualiteitenrubriek) tot bedrijfsreportages.

Wij lichten er hier twee uit: de live gebeurtenis en de persconferentie. En hebben er zelfs drie speciale video-pagina's aan gewijd:

nieuws en sport
human interest en
kunst en cultuur.

Live gebeurtenis

Live: de Hanzemarkt 2006U opent bijvoorbeeld een nieuw pand. Of houdt een congres of seminar. Gebeurtenissen waar vaak hoge kosten mee gemoeid zijn. En die na afloop vervlogen zijn als u ze niet laat vastleggen.

Voordelen zijn legio. U laat het evenement zien aan mensen die er niet bij konden zijn. Of zet het op uw website. Archiveert het, zodat u later nog vaak met plezier naar dat geslaagde evenement kunt terugkijken. Enzovoort, enzovoort, enzovoort.

Hier staat een dergelijke videoproductie, met onder andere Erik Hulsebosch.

Persconferentie

Persconferentie PSV - FC ZwolleTip! Maak u niet afhankelijk van andermans interpretatie!

Als u al eens persconferenties gaf weet u het. De pers pikt er uit wat de pers wezenlijk acht. Doen wij regelmatig ook. Moet ook vaak, omdat er weinig uitzendtijd is.

Maar dat is vaak niet hetzelfde als wat ú wezenlijk vindt.

Voor een relatief gering bedrag filmen en monteren wij – naar uw wensen – uw persconferentie. Die u dan op uw website plaatst.

Voordeel: u weet zeker dat ook úw interpretatie wordt gepubliceerd. En u maakt u niet afhankelijk van andermans samenvatting.

Voorbeelden vindt u vanaf hier. Die video's hebben we overigens zelf in alle vrijheid kunnen produceren.

Voorlichtingvideo, bijv. voor uw personeel

Voorlichtingvideo's zijn er in vele soorten en maten. Wij geven hier als voorbeeld een voor uw personeel.

Die is ideaal wanneer u vaak met wisselend personeel werkt. Bijvoorbeeld veel met uitzendkrachten.

U laat hiermee uw personeel kennismaken met uw bedrijf. Met de filosofie, doelstellingen, gewenste klantomgang enzovoort.

Voordeel is dat u niet steeds hetzelfde verhaal hoeft te vertellen. En het verhaal is voor iedereen hetzelfde.

Ieder nieuw personeelslid leert het meteen op de eerste werkdag. U hoeft dus niet te wachten tot er weer voldoende "nieuwen" binnen zijn

Instructievideo

Instructievideo's dienen natuurlijk vele doelen. U vind er hier bijvoorbeeld een voor de Isala Klinieken in Zwolle. Daarin worden darmoperatie-patiënten verteld hoe zij het snelst kunnen herstellen.

Maar ze zijn ook heel nuttig voor uw personeel.

Laat de voorlichtingvideo uw personeel met name de bedrijfssfeer ervaren, de instructievideo toont concreet welke werkzaamheden het personeelslid moet uitvoeren.

Bijvoorbeeld: hoe werken bepaalde machines. Hoe moeten concreet de hygiëne eisen worden ingevuld. Enzovoort.

De voordelen van de instructievideo zijn dezelfde als bij de voorlichtingvideo.

Lesvideo

Lesvideo StatenspelLes wordt er veel gegeven. Uiteraard 'gewoon' op school. Maar ook voor her- en bijscholing, volwasseneneducatie enzovoort.

Veel is nog steeds met een krijtje/stift voor het bord uit te leggen. Maar vaak kan je het beter laten zien.

Bijvoorbeeld: uit de serie Pleidooi – soms nog te zien via de digitale kanalen – bleek fantastisch hoe de sfeer in een rechtszaal werkt. Wanneer doe je het goed als advocaat. Wanneer slecht. Wanneer té goed.

Voordeel is dat u niet alleen iets uitlegt, maar meteen ook een bepaalde beleving overbrengt.

Ook handig als er meerdere docenten voor hetzelfde onderwerp zijn. Deze video-informatie is voor iedereen gelijk!

En het bespaart natuurlijk kosten.

Hier staat een dergelijke videoproductie.

Alleen videomontage

U hebt de beelden al? En wilt die professioneel gemonteerd hebben tot een interessante, boeiende video?

Ook dat doen wij voor u.

Hoeft u meestal niet eens voor langs te komen. Kan gewoon via internet. Via WeTransfer. Wel zo fijn, gezien de huidige benzineprijzen :-)

Voor u doen? Neem dan even contact met ons op.

Dan kunnen we overleggen over het verhaal dat u met uw video wilt vertellen.

En over hoe u ons de beelden kunt aanleveren. Want er zíjn wat 'standaard' formaten tegenwoordig ...

Bijvoorbeeld een van deze videoproducties voor u maken? Vertel het ons.

Op de volgende pagina: hoe wij uw videoproductie – voor u zo voordelig mogelijk – produceren.

Hoe enorm jammer ook...
.. aan alles komt ooit een eind.


Hier gelukkig positief, wegens pensioen (ja, gehaald!). Voor u filmen en monteren was geweldig leuk. Veel (ook achter de schermen) kunnen en mogen zien, wat veel anderen niet zagen. Enorm van genoten.

Dat genieten gebeurt gelukkig nog steeds, maar dan nu anders.

Van/met heerlijke bos- en strand-wandelingen met de hond, muziek luisteren – en zelfs, na jaren, weer zelf spelen op de piano – en lezen. En ja, af en toe zelfs ook nog wel tv kijken; ook lineair :-)

Allemaal dingen waar nu inmiddels plezierig meer tijd voor is, die ook weer bijzonder aangenaam gevuld wordt. Met wat minder fysieke belasting dan bij het filmen, destijds. Is met name mijn rug erg blij mee. Mijn hond trouwens ook. Minder vaak (langdurig) alleen.

Afsluitend: héél erg bedankt voor uw aandacht en opdracht(en). Nog steeds blij mee. En dankbaar voor. Heel erg zelfs :-) Er blijft nog meer dan genoeg plezier over. Toch blijft een wat weemoedig gevoel dat het filmen voor nu en voor u gebeurd is.

Om in stijl af te sluiten,

Dag! Het gaat u goed, hoop ik van harte.

Meer over het einde van onze PEC Zwolle persco-video's cry

Directe link naar het archief van onze PEC video's. De allerlaatste:

PEC Zwolle - Sparta Rotterdam
Persconferentie; 26-09-2020


Belangrijk om vooraf te weten

Uw video moet laten zien wat de kijker van u wil weten. Niet meer en niet minder dan uw oplossing voor zijn probleem.

Meer hierover

Terzijde

© 1997 t/m © 2022 KVPM Videoproducties