Wat
voor soort videoproducties kunt u ons bijvoorbeeld laten maken?
– Teveel om op te noemen. Maar hier toch een paar voorbeelden
Sollicitatievideo
Meteen goed in beeld
Vergroot uw kans bij uw sollicitatie! Door meteen vanaf de start letterlijk in beeld te zijn. En – voorlopig nog – origineel.
Laat in uw sollicitatievideo uw positieve karaktereigenschappen concreet zien. En laat daarover ook bekenden – bij voorkeur drie – kort wat positiefs zeggen.
En maak uw sollicitatievideo niet té specifiek. Want dan moet u voor iedere sollicitatie een nieuwe laten maken. Hebben wij op zich natuurlijk geen bezwaar tegen. Maar het maakt het voor u wel onnodig duur.
U kúnt hem natuurlijk goedkoop* zelf maken. Met uw webcam, of zo. Als u uw sollicitatievideo professioneel laat maken kóst dat natuurlijk geld. Maar dat verdient u toch zo terug, met uw nieuwe baan #spieringkabeljauw :-)
En u wilt met uw sollicitatievideo vast professioneel overkomen. Niet amateuristisch of middelmatig.
Dat begint met een professionele video. Want het is echt een vak is om iemand goed, enthousiast en overtuigend in beeld te brengen. Vereist techniek.
Promotievideo's
Bedrijfsvideo
U laat hiermee duidelijk zien wat u(w organisatie) doet.
Vaak op uw website. Of bij een bezoek aan uw – potentiële – klant.
Maar bijvoorbeeld ook aan mensen die uw organisatie bezoeken. Vóór
een rondleiding of iets dergelijks.
Voordeel is dat uw kijker een
goed beeld krijgt van – en vertrouwen in – uw organisatie.
En, bij een bedrijfsbezoek: voordat de rondleiding begint weet
waar hij op moet letten. Maar ook kunt u er zaken in kwijt die tijdens
de rondleiding niet aan de orde kunnen komen.
Hij lokt ook – gewenste – vragen uit. Waarop u zich kunt
voorbereiden! Teasen, heet dat.
Productvideo
Die toont de mogelijkheden van uw product. U vertoont
hem bijvoorbeeld op uw website, in winkels of zendt hem naar klanten.
Ook een gebruiksaanwijzing op dvd (bijv. bij een zelfbouw meubel)
plaatsen wij in deze categorie.
Voordeel is dat u uw kijker
zeer nadrukkelijk op uw product wijst en de mogelijkheden daarvan
uitlegt.
'Gebruiksaanwijzing video's' voorkomen het gemartel met voor uw klant
onduidelijke bouwtekeningen e.d. (Denk bijv. aan Youp van het Hek
met zijn Ikea-bed!) U laat direct zien hoe het moet.
Beursvideo
Op een beurs kijkt men gemiddeld zo'n 20-40 seconden naar een video.
Dat is onderzocht. Dus moet de video daarop zijn aangepast.
Uiteraard loopt men vaker langs uw stand. Dus
40 seconden is op zich niet genoeg. Maar vaak is een video van
zo'n drie minuten al ruim voldoende.
Een andere speciale eigenschap van deze videoproductie is dat hij
vaak zonder geluid draait. Want u wordt niet echt vrolijk
als u in uw beursstand stééds om de zoveel minuten
hetzelfde geluid moet aanhoren. Om over uw stand- buren maar te
zwijgen.
Voordeel is de aandacht van de
kijker op uw stand. En dat die kijker in korte tijd indringend informatie
krijgt over wat u goed kunt.
Tv commercial
Tv-commercials duren meestal zo'n 20 tot 30 seconden – eventueel met een
follow-up van zo'n 5 tot 10 seconden. Ze gaan de lucht in resp. de kabel
op.
Ze hebben dus een groot kijkerspotentieel, waarmee in
principe geen terugkoppeling aanwezig is.
Tip! Commercials
voor de regionale of lokale tv zijn goedkoper dan u waarschijnlijk
denkt. Zowel wat productie- als wat uitzendkosten betreft.
Voorbeelden van door ons gemaakte commercials vindt u hier.
En hier staat hoe wij die het liefst
voor u maken.
Voordeel is de grote verspreiding
er van. Zodat velen positief op U geattendeerd worden.
Stand-upper
Tip! Specifiek bedoeld
als video voor uw website. Op die site legt u vaak in
tekst uit waarom klanten het best bij u kunnen komen.
Maar zeker op internet worden die teksten vaak geheel of gedeeltelijk
overgeslagen. "Zal wel."
In een stand-upper vertelt u dat verhaal gewoon kort. Bijvoorbeeld
in een interview-vorm.
En dat blijkt uw bezoeker in praktijk wél vaak geheel te
bekijken. En dus te beluisteren.
Voordeel: zo kunt u uw hele
verhaal dus wél overbrengen.
Hier vindt u zes voorbeelden.
En hier vindt u nog een.
Wacht(ruimte)video
U laat zo´n video bijvoorbeeld in uw wachtkamer,
boven uw balie, kassa enzovoort zien.
Voordeel: uw klant heeft wat
te kijken als hij moet wachten. Daarbij doet hij meteen nuttige
informatie over uw bedrijf, producten enzovoort op.
En u hebt meteen handig een aanknopingspunt voor een gesprek, wanneer
de klant aan de beurt is.
Congresvideo
Laat op uw congres of symposium kort de mening van een
aantal relevante mensen horen en zien. Per onderdeel. 'Tegen elkaar in gesneden', zoals dat heet. U vindt er hier een voorbeeld
van.
Voordeel is dat
er in korte tijd een aantal relevante opvattingen direct met elkaar
kan worden vergeleken. Waardoor een beter afgewogen oordeel ontstaat.
Reportage
Algemeen
Hier valt van alles onder. Van videoproducties voor tv
(journaal, actualiteitenrubriek) tot bedrijfsreportages.
Wij lichten er hier twee uit: de live gebeurtenis en de persconferentie. En hebben
er zelfs drie speciale video-pagina's aan gewijd:
• nieuws
en sport
•
human interest en
•
kunst
en cultuur.
Live gebeurtenis
U opent bijvoorbeeld een nieuw pand. Of houdt een
congres of seminar. Gebeurtenissen waar vaak hoge kosten mee gemoeid
zijn. En die na afloop vervlogen zijn als u ze niet laat vastleggen.
Voordelen zijn
legio. U laat het evenement zien aan mensen die
er niet bij konden zijn. Of zet het op uw website. Archiveert het,
zodat u later nog vaak met plezier naar dat geslaagde evenement
kunt terugkijken. Enzovoort, enzovoort, enzovoort.
Hier staat een dergelijke
videoproductie, met onder andere Erik Hulsebosch.
Persconferentie
Tip! Maak u niet afhankelijk van andermans interpretatie!
Als u al eens persconferenties gaf weet u het. De
pers pikt er uit wat de pers wezenlijk acht. Doen wij regelmatig
ook. Moet ook vaak, omdat er weinig uitzendtijd is.
Maar dat is vaak niet hetzelfde als wat ú
wezenlijk vindt.
Voor een relatief gering bedrag filmen en monteren
wij – naar uw wensen – uw persconferentie. Die u dan op uw website
plaatst.
Voordeel: u weet
zeker dat ook úw interpretatie wordt gepubliceerd. En u maakt
u niet afhankelijk van andermans samenvatting.
Voorbeelden vindt u vanaf hier.
Die video's hebben we overigens zelf in alle vrijheid kunnen produceren.
Voorlichtingvideo, bijv. voor uw personeel
Voorlichtingvideo's zijn er in vele soorten en maten. Wij geven
hier als voorbeeld een voor uw personeel.
Die is ideaal wanneer u vaak met wisselend
personeel werkt. Bijvoorbeeld veel met uitzendkrachten.
U laat hiermee uw personeel kennismaken met uw bedrijf. Met
de filosofie, doelstellingen, gewenste klantomgang enzovoort.
Voordeel is dat u niet steeds
hetzelfde verhaal hoeft te vertellen. En het verhaal is voor iedereen hetzelfde.
Ieder nieuw personeelslid leert het meteen op de eerste werkdag.
U hoeft dus niet te wachten tot er weer voldoende "nieuwen"
binnen zijn
Instructievideo
Instructievideo's dienen natuurlijk vele doelen. U vind
er hier bijvoorbeeld een voor
de Isala Klinieken in Zwolle. Daarin worden darmoperatie-patiënten
verteld hoe zij het snelst kunnen herstellen.
Maar ze zijn ook heel nuttig voor uw personeel.
Laat de voorlichtingvideo uw personeel met name de bedrijfssfeer
ervaren, de instructievideo toont concreet welke werkzaamheden
het personeelslid moet uitvoeren.
Bijvoorbeeld: hoe werken bepaalde machines. Hoe moeten concreet de
hygiëne eisen worden ingevuld. Enzovoort.
De voordelen van de instructievideo zijn dezelfde als bij de voorlichtingvideo.
Lesvideo
Les wordt er veel gegeven. Uiteraard 'gewoon' op school.
Maar ook voor her- en bijscholing, volwasseneneducatie enzovoort.
Veel is nog steeds met een krijtje/stift voor het
bord uit te leggen. Maar vaak
kan je het beter laten zien.
Bijvoorbeeld: uit de serie Pleidooi – soms nog te
zien via de digitale kanalen – bleek fantastisch hoe de sfeer in
een rechtszaal werkt. Wanneer doe je het goed als advocaat. Wanneer
slecht. Wanneer té goed.
Voordeel is dat u niet alleen iets uitlegt, maar
meteen ook een bepaalde beleving overbrengt.
Ook handig als er meerdere docenten voor hetzelfde onderwerp zijn. Deze video-informatie is voor iedereen gelijk!
En het bespaart natuurlijk kosten.
Hier staat een dergelijke videoproductie.
Alleen videomontage
U hebt de beelden al? En wilt die professioneel gemonteerd hebben tot een interessante, boeiende video?
Ook dat doen wij voor u.
Hoeft u meestal niet eens voor langs te komen. Kan gewoon via internet. Via WeTransfer. Wel zo fijn, gezien de huidige benzineprijzen :-)
Voor u doen? Neem dan even contact met ons op.
Dan kunnen we overleggen over het verhaal dat u met uw video wilt vertellen.
En over hoe u ons de beelden kunt aanleveren. Want er zíjn wat 'standaard' formaten tegenwoordig ...
Bijvoorbeeld een van deze videoproducties voor u maken? Vertel het ons.
Op de volgende pagina: hoe wij uw videoproductie – voor u zo voordelig mogelijk – produceren. |