CSS Image Button Css3Menu.com


Ons – geadopteerde – motto: Adopt, adept and improve (John Cleese in Monty Python – "Bank robber")

Helaas: u bent hier wat te laat!

  In deze site 
Zoekveld laden ...
KVPM videoproducties

Waarom zou u – ons uw videoproductie laten maken?
– Omdat u niet zomaar een video, maar een goede video wilt hebben

Want pas op: het gaat er niet om wat u wilt zeggen; wel om wat uw kijker wil weten.

Het maken van een goede, wervende (bedrijfs) video of commercial is echt wel even heel wat anders dan wat plaatjes achter elkaar plakken, met een muziekje eronder en een commentaarstem eroverheen.

Het gaat om effectieve communicatie. En in dat kader komen wij heel wat wervend bedoelde video's tegen die allemaal in dezelfde val trappen. Welke val dat is?

Vraagt u zich bijvoorbeeld eens af:

Waarom slikt u paracetamol? Om van uw (hoofd)pijn af te komen!

Niet omdat

  • de producent zo'n imposante Raad van Bestuur en zo'n mooie organisatiestructuur heeft
  • het met zulke fantastische machines wordt gemaakt
  • het jaarverslag er zo mooi uitziet
  • het uit C8H9NO2 bestaat
  • Harmon Northrop Morse het in 1878 voor het eerst synthetiseerde
  • Josef von Mering het in 1893 voor het eerst in de geneeskunde gebruikte
  • de naam is afgeleid van de chemische naam: Para-acetylaminofenol.

En toch is het bovenstaande precies dat waarmee veel video's de mist ingaan. Die laten vaak heel mooi zien hoe organisaties in elkaar zitten, wat voor moois en spannends ze zoal bezitten, hoe ze zijn ontstaan en gegroeid, wie wat doet, hoe hun producten zijn gemaakt of samengesteld enzovoort, enzovoort.

Misschien interessant voor de organisatie zelf. Maar niet voor de klant-kijker! Díé is alleen maar geïnteresseerd in het antwoord op de vraag welk probleem de organisatie voor hem oplost; voor hem concreet van nut is. En waarom die dat béter kan dan een ander. Want anders gaat hij daar wel heen.

Dus: laat concreet zien wélke problemen van de kijker u kunt oplossen. En waaróm u dat beter kunt dan anderen!

Doe dat zo inhoudelijk mogelijk. Kom dus bijvoorbeeld niet met het argument dat u kwaliteit levert. Wij moeten de eerste video nog tegenkomen waarin een organisatie zegt dat ze eigenlijk alleen maar rotzooi maken. Oftewel: dat argument is nou niet echt onderscheidend; dat zegt iedereen. Wij ook :-)

En we weten het: het zo kort, bondig en concreet mogelijk aangeven van unieke kwaliteiten is absoluut niet eenvoudig. Zéker niet die unieke kwaliteiten van uw eigen organisatie. Want daarvoor zit u er vaak te diep in. Maar wij helpen u er graag bij :-)

Zo. Die fout maakt u dus niet (meer) :-)

Op de volgende pagina: u wilt uw video goed gemaakt hebben. Zo doen wij dat.

Hoe enorm jammer ook...
.. aan alles komt ooit een eind.


Hier gelukkig positief, wegens pensioen (ja, gehaald!). Voor u filmen en monteren was geweldig leuk. Veel (ook achter de schermen) kunnen en mogen zien, wat veel anderen niet zagen. Enorm van genoten.

Dat genieten gebeurt gelukkig nog steeds, maar anders. Van heerlijke (bos/strand)wandelingen met de hond, muziek luisteren en lezen. Waar inmiddels plezierig meer tijd voor is.

Afsluitend: héél erg bedankt voor uw aandacht en opdracht(en). Nog steeds blij mee. En dankbaar voor. Heel erg zelfs :-)

En als u denkt dat KVPM nog iets voor u kan doen: laat het s.v.p. weten. Gaat KVPM kijken of het (nog) lukt.

Om in stijl af te sluiten,

Dag!

Meer over het einde van onze PEC Zwolle persco-video's cry

Directe link naar het archief van onze PEC video's. De allerlaatste:

PEC Zwolle - Sparta Rotterdam
Persconferentie; 26-09-2020


Belangrijk om vooraf te weten

Uw video moet laten zien wat de kijker van u wil weten. Niet meer en niet minder dan uw oplossing voor zijn probleem.

Meer hierover

Terzijde

© 1997 t/m © 2022 KVPM Videoproducties