CSS Image Button Css3Menu.com

Adopt, adept and improve (John Cleese in Monty Python)
  In deze site 
Zoekveld laden ...
KVPM videoproducties

Waarom zou u – ons uw videoproductie laten maken?
– Omdat u niet zomaar een video, maar een goede video wilt hebben

Hoe herkent u vrij snel een goede videoproducent?

Soms een nederig vak.Dat bepaalt u volgens ons het best door te letten op hoe vaak hoeveel (verschillende) effecten worden gebruikt in de videoproductie. Veel is meestal niet goed.

Effecten hebben een heel groot nadeel. Ze zijn dominant en leiden teveel de aandacht van de inhoud af.

Maar al te vaak worden ze door editors gebruikt om kwalitatief gebrekkige beelden wat te verdoezelen.

Een goede video gebruikt voornamelijk 'harde lassen'. Af en toe eens een cross fade en/of een fade van of naar zwart. Meer heb je eigenlijk niet nodig.

Kijk maar eens naar een goede film. Bijna geen (ander) overgangseffect in de vinden.

En jawel: ook wij hebben wel video's gemaakt met een behoorlijke dosis effecten erin. Maar die hadden dan wel een functie. En wij konden uitleggen waarom die erin zaten. Niet zomaar, voor de lol of omdat we ze nou eenmaal toch hadden, maar omdat ze daar hoorden/moesten.

Soms is de editor gewoon té blij met zijn effectendoos. En wil hij ze bijna allemaal gebruiken.

Wij herkennen dat nog wel van vroeger, toen printers opeens 'maar liefst' iets van zes lettertypes begonnen te krijgen. Niet grafisch geschoolden gebruikten die allemaal, in hetzelfde pamflet. Gevolg: chaos en niet om door te komen leesvoer.

Naast een overdaad aan effecten kijkt u natuurlijk of de beelden goed zijn. Goed gekadreerd, goed belicht, scherp, niet te rood/te blauw (dus: de juiste kleurtemperatuur/witbalans) enzovoort.

En natuurlijk moet u zich in de stijl van een video(graaf) kunnen vinden. Wees daarbij gerust kritisch.

Een goede videograaf moet volgens ons kunnen uitleggen waaróm hij een film heeft gemaakt zoals hij hem heeft gemaakt. Elk shot, elke las, elk effect, elke tekst, elke titel en de gebruikte muziek – of juist géén muziek – moet een doel hebben.

Een video maken is niet 'zomaar iets'. Daarvoor is uw verhaal te belangrijk (en betaalt u er teveel voor).

Wel verstandig om u te realiseren: het is leuk dat u de gemaakte video goed vindt. Maar het gaat erom of uw kijkers dat ook vinden!

Bij uw wervende (bedrijfs) video is het uitdrukkelijk de bedoeling dat de kijker uw verhaal onthoudt. Dat doet die niet zomaar. Daartoe moet hij worden 'verleid'.

Dus moet de videoproducent ook behoorlijke communicatiekennis hebben van hóe je uw verhaal het best kunt, nee moet, vertellen. Gewoon naar vragen. Dit verhaal gaat daarover.

Zo dus.

Op de volgende pagina: wat voor soort videoproducties kunnen wij zoal voor u maken.

Directe link naar onze PEC Zwolle video's. De laatste:
PEC Zwolle – AZ (0-0)
Persconferentie; 10-03-2019

U wilt meteen weten dat wij van PEC Zwolle een nieuwe (persconferentie)video hebben geplaatst?

Abonneer u dan op ons YouTube kanaal of volg op Twitter @kvpm_nl of @PECZwolle. (Onze nieuwsbrief is helaas gestopt.)


Belangrijk om vooraf te weten

Uw video moet laten zien wat de kijker van u wil weten. Niet meer en niet minder dan uw oplossing voor zijn probleem.

Meer hierover

Terzijde

( Partneradvertentie)

Alphamega Hosting

waar wij al jaren, bijzonder tevreden, onze website hosten.

© 1997 t/m © 2017 KVPM Videoproducties