CSS Image Button Css3Menu.com


Ons – geadopteerde – motto: Adopt, adept and improve (John Cleese in Monty Python – "Bank robber")

U bent hier nu helaas wat te laat voor een opdracht.
Want we zijn gestopt met filmen en monteren.

  In deze site 
Zoekveld laden ...
KVPM videoproducties

Wat van onze tv of internet commercials
– En onze visie daarop


Doet de video het niet? Klik dan op het logo naast die video. Dan gaat u rechtstreeks naar YouTube.



YouTubeStoffeerspecialist Heyman B.V.
Tv-commercial [0:34] In deze commercial laten we zien dat van een oude, versleten stoel iets heel moois kan worden gemaakt. Die moet u niet weggooien, dus. Maar opnieuw laten stofferen!

Doet deze commercial u denken aan een heel beroemde reclamereeks van vroeger? Was ook precies de bedoeling :-)
YouTube Glasbedrijf De Jonge v.o.f.
Tv-commercial [1:04]

Gedachte erachter: uw ruit kan snel breken. Hier door een wat ongelukkige slag van een wel heel jonge golfer. Glasbedrijf De Jonge heeft het ook snel weer hersteld. Uw probleem dus over.

Ook ziet u hier hoe een toch al kort verhaal van 30 seconden nóg korter kan.
YouTube Drukkerij Upmeyer
Tv-commercial [0:41]

Deze commercial moest in korte tijd een behoorlijk volledig beeld van geven van de verschillende soorten drukwerk die Upmeyer maakt.

En meteen een beeld geven van wat er "van ontwerp tot druk" zoal bij het drukproces komt kijken.
VVD Zwolle

Deze commercials maakten wij voor de gemeenteraadsverkiezingen 2006. We weten niet echt of het door onze commercials kwam. Hebben we niet onderzocht. Maar de VVD bleef in Zwolle qua raadszetels gelijk. Landelijk vielen ze toen fors terug.

Het zijn stand-uppers. Bedoeling: zo efficiënt mogelijk de oplossing van de VVD Zwolle voor zes 'pijnpunten' in die gemeente laten zien. Pay off: "Het moet anders".

Overigens: wij zijn 'politiek neutraal'. Dus deze commercials zeggen niets over onze politieke voorkeur. Voor andere partijen – nou ja, uitzonderingen daargelaten :-) – doen wij net zo hard ons best. Gewoon vragen.

YouTube VVD Zwolle: groen moet groen blijven
Tv-commercial [0:35]

De VVD Zwolle wil de wijken groen houden. En dus is er een aantal plekken in Zwolse wijken die daarom volgens de VVD niet bebouwd moeten worden.

Ook over een ijsbaan, die gewoon een ijsbaan moet blijven. En dus niet moet worden 'ingebreid' (oh – politiek – jargon).
YouTube VVD-Zwolle: de Dobbe-problematiek
Tv-commercial [0:35]

Bij het winkelcentrum de Dobbe in Zwolle was het te vaak chaos in het verkeer.

De vraag van de VVD is hier is wanneer dat probleem nu eens goed wordt opgelost. (En dat zou nog een jaar of vier duren. In oktober 2010 was het zover.)
YouTube VVD-Zwolle: veiligheid
Tv-commercial [0:35]

Er zijn (ook) in Zwolle nog onveilige plekken in de stad. Tunnels en sommige plekken in de binnenstad. Die vragen volgens de VVD om cameratoezicht.

En er moet blijkbaar meer politie in de wijken. Zichtbaar en aanspreekbaar.
YouTube VVD-Zwolle: bestuurlijke besluitvorming
Tv-commercial [0:37]

Volgens de VVD zijn plannen van de gemeente Zwolle vaak al klaar voordat de inwoners erbij betrokken worden.

Die inwoners moeten daarom eerder geïnformeerd worden over die plannen. En procedures moeten korter. Kortom: tijd voor een andere bestuurscultuur.
YouTube VVD-Zwolle: jeugd en sport
Tv-commercial [0:40]

Blijkbaar is er fors bezuinigd op sportaccomodaties. Het wordt steeds moeilijker voor sportverenigingen.

De VVD wil investeren in sportaccomodaties: kunstgrasvelden, regelgeving vereenvoudigen e.d. Omdat sport volgens de VVD belangrijk is voor de jeugd.
YouTube VVD-Zwolle: verkeersdoorstroming
Tv-commercial [0:34]

Ook de gemeente Zwolle kent plekken met hinderlijke files. Slecht voor de economie en de luchtkwaliteit, vindt de VVD.

De VVD wil werken aan een betere verkeersdoorstroming op een aantal wegen. En aan een betere ontsluiting van een aantal wijken.

Onze visie op (tv) commercials

(THE 100 BEST TV COMMERCIALS ...and Why They Worked heet dit boek. Door Bernice Kanner. Jawel, (ook) bestudeerd :-) )

Bij onze commercials starten wij het liefst met een praktijkprobleem. Ruit kapot, stoel versleten, dat soort dingen. Onze cliënt – u? – kan dat probleem dan vervolgens voor de klant perfect oplossen. Hier staat overigens nog meer informatie over dit thema.

Uitdagend om te maken. Want het hele verhaal moet wél in zo'n 30 seconden. En ertegen kunnen dat het héél vaak wordt bekeken.

We hebben iets tegen de vaak voorkomende standaard – lokale en/of regionale – commercial: shot van het pand – interieurshots – rondlopende klant, die heel tevreden kijkt als hij/zij geholpen wordt – enzovoort. Wat heel erg cliché. En vaak niet echt wervend.

Wij proberen voor de commercial van iedere opdrachtgever een verschillende, unieke invalshoek te vinden. Maar daarbij gaan we nu ook weer niet zover dat we een verzorger op een voetbalveld het haar van een speler laten wassen wegens een 'jeukende hoofdhuid' ;-)

Alle bovenstaande commercials zijn door ons bedacht, gefilmd en gemonteerd. Zonder reclamebureau o.i.d. Uiteraard wel in goed overleg met de betreffende opdrachtgever. Van wie we steeds gelukkig heel wat vrijheid kregen.

Zoek u hier naar grote, landelijke campagnes? Die vindt u hier niet. Daar zijn zóveel mensen bij betrokken en die worden qua format en zo zó dichtgetimmerd dat wij onze creativiteit daarin te weinig kwijt kunnen. Gelukkig zitten er desondanks wel hele goede tussen :-)

Tot zover (over) onze commercials, voor bijvoorbeeld tv of uw website.

Op de volgende pagina: voorbeelden van onze human interest reportages.

Hoe enorm jammer ook...
.. aan alles komt ooit een eind.


Hier gelukkig positief, wegens pensioen (ja, gehaald!). Voor u filmen en monteren was geweldig leuk. Veel (ook achter de schermen) kunnen en mogen zien, wat veel anderen niet zagen. Enorm van genoten.

Dat genieten gebeurt gelukkig nog steeds, maar dan nu anders.

Van/met heerlijke bos- en strand-wandelingen met de hond, muziek luisteren – en zelfs, na jaren, weer zelf spelen op de piano – en lezen. En ja, af en toe zelfs ook nog wel tv kijken; ook lineair :-)

Allemaal dingen waar nu inmiddels plezierig meer tijd voor is, die ook weer bijzonder aangenaam gevuld wordt. Met wat minder fysieke belasting dan bij het filmen, destijds. Is met name mijn rug erg blij mee. Mijn hond trouwens ook. Minder vaak (langdurig) alleen.

Afsluitend: héél erg bedankt voor uw aandacht en opdracht(en). Nog steeds blij mee. En dankbaar voor. Heel erg zelfs :-) Er blijft nog meer dan genoeg plezier over. Toch blijft een wat weemoedig gevoel dat het filmen voor nu en voor u gebeurd is.

Om in stijl af te sluiten,

Dag! Het gaat u goed, hoop ik van harte.

Meer over het einde van onze PEC Zwolle persco-video's cry

Directe link naar het archief van onze PEC video's. De allerlaatste:

PEC Zwolle - Sparta Rotterdam
Persconferentie; 26-09-2020


Belangrijk om vooraf te weten

Uw video moet laten zien wat de kijker van u wil weten. Niet meer en niet minder dan uw oplossing voor zijn probleem.

Meer hierover

Terzijde

© 1997 t/m © 2022 KVPM Videoproducties