Zakelijke video's |
Human interest video's |
|
Wat
van onze tv of internet commercials |
||
Doet de video het niet? Klik dan op het logo naast die video. Dan gaat u rechtstreeks naar YouTube. |
||
Stoffeerspecialist Heyman
B.V. Tv-commercial [0:34] In deze commercial laten we zien dat van een oude, versleten stoel iets heel moois kan worden gemaakt. Die moet u niet weggooien, dus. Maar opnieuw laten stofferen! Doet deze commercial u denken aan een heel beroemde reclamereeks van vroeger? Was ook precies de bedoeling :-) |
||
Glasbedrijf
De Jonge v.o.f. Tv-commercial [1:04] Gedachte erachter: uw ruit kan snel breken. Hier door een wat ongelukkige slag van een wel heel jonge golfer. Glasbedrijf De Jonge heeft het ook snel weer hersteld. Uw probleem dus over. Ook ziet u hier hoe een toch al kort verhaal van 30 seconden nóg korter kan. |
||
Drukkerij
Upmeyer Tv-commercial [0:41] Deze commercial moest in korte tijd een behoorlijk volledig beeld van geven van de verschillende soorten drukwerk die Upmeyer maakt. En meteen een beeld geven van wat er "van ontwerp tot druk" zoal bij het drukproces komt kijken. |
||
VVD
Zwolle
Deze
commercials maakten wij voor de gemeenteraadsverkiezingen 2006. We
weten niet echt of het door onze commercials kwam. Hebben we niet
onderzocht. Maar de VVD bleef in Zwolle qua raadszetels gelijk. Landelijk
vielen ze toen fors terug. Overigens: wij zijn 'politiek neutraal'. Dus deze commercials zeggen niets over onze politieke voorkeur. Voor andere partijen – nou ja, uitzonderingen daargelaten :-) – doen wij net zo hard ons best. Gewoon vragen. |
||
VVD
Zwolle: groen moet groen blijven Tv-commercial [0:35] De VVD Zwolle wil de wijken groen houden. En dus is er een aantal plekken in Zwolse wijken die daarom volgens de VVD niet bebouwd moeten worden. Ook over een ijsbaan, die gewoon een ijsbaan moet blijven. En dus niet moet worden 'ingebreid' (oh – politiek – jargon). |
||
VVD-Zwolle:
de Dobbe-problematiek Tv-commercial [0:35] Bij het winkelcentrum de Dobbe in Zwolle was het te vaak chaos in het verkeer. De vraag van de VVD is hier is wanneer dat probleem nu eens goed wordt opgelost. (En dat zou nog een jaar of vier duren. In oktober 2010 was het zover.) |
||
VVD-Zwolle:
veiligheid Tv-commercial [0:35] Er zijn (ook) in Zwolle nog onveilige plekken in de stad. Tunnels en sommige plekken in de binnenstad. Die vragen volgens de VVD om cameratoezicht. En er moet blijkbaar meer politie in de wijken. Zichtbaar en aanspreekbaar. |
||
VVD-Zwolle:
bestuurlijke besluitvorming Tv-commercial [0:37] Volgens de VVD zijn plannen van de gemeente Zwolle vaak al klaar voordat de inwoners erbij betrokken worden. Die inwoners moeten daarom eerder geïnformeerd worden over die plannen. En procedures moeten korter. Kortom: tijd voor een andere bestuurscultuur. |
||
VVD-Zwolle:
jeugd en sport Tv-commercial [0:40] Blijkbaar is er fors bezuinigd op sportaccomodaties. Het wordt steeds moeilijker voor sportverenigingen. De VVD wil investeren in sportaccomodaties: kunstgrasvelden, regelgeving vereenvoudigen e.d. Omdat sport volgens de VVD belangrijk is voor de jeugd. |
||
VVD-Zwolle:
verkeersdoorstroming Tv-commercial [0:34] Ook de gemeente Zwolle kent plekken met hinderlijke files. Slecht voor de economie en de luchtkwaliteit, vindt de VVD. De VVD wil werken aan een betere verkeersdoorstroming op een aantal wegen. En aan een betere ontsluiting van een aantal wijken. |
||
Onze visie op (tv) commercials |
||
(THE 100 BEST TV COMMERCIALS ...and Why They Worked heet dit boek. Door Bernice Kanner. Jawel, (ook) bestudeerd :-) ) Bij onze commercials starten wij het liefst met een praktijkprobleem. Ruit kapot, stoel versleten, dat soort dingen. Onze cliënt – u? – kan dat probleem dan vervolgens voor de klant perfect oplossen. Hier staat overigens nog meer informatie over dit thema. Uitdagend om te maken. Want het hele verhaal moet wél in zo'n 30 seconden. En ertegen kunnen dat het héél vaak wordt bekeken. We hebben iets tegen de vaak voorkomende standaard – lokale en/of regionale – commercial: shot van het pand – interieurshots – rondlopende klant, die heel tevreden kijkt als hij/zij geholpen wordt – enzovoort. Wat heel erg cliché. En vaak niet echt wervend. Wij proberen voor de commercial van iedere opdrachtgever een verschillende, unieke invalshoek te vinden. Maar daarbij gaan we nu ook weer niet zover dat we een verzorger op een voetbalveld het haar van een speler laten wassen wegens een 'jeukende hoofdhuid' ;-) Alle bovenstaande commercials zijn door ons bedacht, gefilmd en gemonteerd. Zonder reclamebureau o.i.d. Uiteraard wel in goed overleg met de betreffende opdrachtgever. Van wie we steeds gelukkig heel wat vrijheid kregen. Zoek u hier naar grote, landelijke campagnes? Die vindt u hier niet. Daar zijn zóveel mensen bij betrokken en die worden qua format en zo zó dichtgetimmerd dat wij onze creativiteit daarin te weinig kwijt kunnen. Gelukkig zitten er desondanks wel hele goede tussen :-) |
||
Tot zover (over) onze commercials, voor bijvoorbeeld tv of uw website.Op de volgende pagina: voorbeelden van onze human interest reportages. |
||
Zakelijke video's |
Human interest video's |